nermin's profile

New Poster

 • 

3 Messages

Wednesday, April 12th, 2023 11:45 PM

Closed

New modem (CM2000) upstream status light keeps blinking

​​​Hello all,​​​

​​​Just activated Netgear CM2000 cable modem with the Xfinity app. However i notice that the upstream light is constantly blinking. ​​​

​​​I logged in the modem to check the logs and i see upstream has this message under Upstream status:​​​

​​​Cable modem is in partial service mode. Your service provider might be under maintenance. Most of the time it won't affect your traffic and will automatically clear when work is complete.​​​

​​​Prior to this i had used Netgear CM600 and did not have this issue. On the CM600 upstream light was solid.​​​

​​​I checked to make sure all cables are snug and i see not issue there. ​​​

​​​Now i can use the internet, but gaming is impossible, there is so much latency, and it happens every 30 sec or so. ​​​

​​I restarted the modem couple of times, but no luck, upstream stays blinking. ​​

​​​Here is more more information from the cable modem:​​​

​ ​ ​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​
​​​Hardware Version​​​ ​​​1.01​​​
​​​ ​ ​ ​
​ ​ ​​
​​​Cable Firmware Version​​​ ​​​V8.01.02​​​
​ ​ ​ ​ ​ ​

​ ​ ​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​
​​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​
​​​Advanced Information​​​
​ ​ ​​
​​​Frequency Start Value​​​
​​​This field below allows you to modify the frequency the cable modem start with its scan during initialization and registration. Enter the new start frequency and restart the cable modem for it to take effect.​​​
​​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​
​​​Starting Frequency​​​
​ ​ ​​
​​​ ​ ​ ​
​ ​ ​   ​ ​ ​
​ ​ ​​
​​​Startup Procedure​​​
​​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​
​​​Procedure​​​ ​​​Status​​​ ​​​Comment​​​
​​​Acquire Downstream Channel​​​ ​​​627000000 Hz​​​ ​​​Locked​​​
​​​Connectivity State​​​ ​​​OK​​​ ​​​Operational​​​
​​​Boot State​​​ ​​​OK​​​ ​​​Operational​​​
​​​Security​​​ ​​​Enabled​​​ ​​​BPI+​​​
​​​IP Provisioning Mode​​​ ​​​Honor MDD​​​ ​​​IPv6 only​​​
​ ​ ​​
​​​ ​ ​ ​
​ ​ ​   ​ ​ ​
​ ​ ​​
​​​Downstream Bonded Channels​​​
​​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​
​​​Channel​​​ ​​​Lock Status​​​ ​​​Modulation​​​ ​​​Channel ID​​​ ​​​Frequency​​​ ​​​Power​​​ ​​​SNR​​​ ​​​Correctables​​​ ​​​Uncorrectables​​​
​​​1​​​ ​​​Locked​​​ ​​​QAM256​​​ ​​​33​​​ ​​​627000000 Hz​​​ ​​​3.3 dBmV​​​ ​​​39.3 dB​​​ ​​​52​​​ ​​​0​​​
​​​2​​​ ​​​Locked​​​ ​​​QAM256​​​ ​​​10​​​ ​​​483000000 Hz​​​ ​​​4.8 dBmV​​​ ​​​41.1 dB​​​ ​​​1​​​ ​​​0​​​
​​​3​​​ ​​​Locked​​​ ​​​QAM256​​​ ​​​11​​​ ​​​489000000 Hz​​​ ​​​4.4 dBmV​​​ ​​​40.9 dB​​​ ​​​7​​​ ​​​0​​​
​​​4​​​ ​​​Locked​​​ ​​​QAM256​​​ ​​​12​​​ ​​​495000000 Hz​​​ ​​​4.6 dBmV​​​ ​​​40.9 dB​​​ ​​​5​​​ ​​​0​​​
​​​5​​​ ​​​Locked​​​ ​​​QAM256​​​ ​​​13​​​ ​​​507000000 Hz​​​ ​​​4.6 dBmV​​​ ​​​40.9 dB​​​ ​​​1​​​ ​​​0​​​
​​​6​​​ ​​​Locked​​​ ​​​QAM256​​​ ​​​14​​​ ​​​513000000 Hz​​​ ​​​4.5 dBmV​​​ ​​​40.7 dB​​​ ​​​5​​​ ​​​0​​​
​​​7​​​ ​​​Locked​​​ ​​​QAM256​​​ ​​​15​​​ ​​​519000000 Hz​​​ ​​​4.6 dBmV​​​ ​​​40.6 dB​​​ ​​​7​​​ ​​​0​​​
​​​8​​​ ​​​Locked​​​ ​​​QAM256​​​ ​​​16​​​ ​​​525000000 Hz​​​ ​​​4.6 dBmV​​​ ​​​39.9 dB​​​ ​​​8​​​ ​​​0​​​
​​​9​​​ ​​​Locked​​​ ​​​QAM256​​​ ​​​17​​​ ​​​531000000 Hz​​​ ​​​4.5 dBmV​​​ ​​​40.2 dB​​​ ​​​7​​​ ​​​0​​​
​​​10​​​ ​​​Locked​​​ ​​​QAM256​​​ ​​​18​​​ ​​​537000000 Hz​​​ ​​​4.3 dBmV​​​ ​​​40.0 dB​​​ ​​​10​​​ ​​​0​​​
​​​11​​​ ​​​Locked​​​ ​​​QAM256​​​ ​​​19​​​ ​​​543000000 Hz​​​ ​​​4.2 dBmV​​​ ​​​40.4 dB​​​ ​​​10​​​ ​​​0​​​
​​​12​​​ ​​​Locked​​​ ​​​QAM256​​​ ​​​20​​​ ​​​549000000 Hz​​​ ​​​4.3 dBmV​​​ ​​​40.5 dB​​​ ​​​10​​​ ​​​0​​​
​​​13​​​ ​​​Locked​​​ ​​​QAM256​​​ ​​​21​​​ ​​​555000000 Hz​​​ ​​​4.1 dBmV​​​ ​​​40.3 dB​​​ ​​​15​​​ ​​​0​​​
​​​14​​​ ​​​Locked​​​ ​​​QAM256​​​ ​​​22​​​ ​​​561000000 Hz​​​ ​​​3.9 dBmV​​​ ​​​40.1 dB​​​ ​​​22​​​ ​​​0​​​
​​​15​​​ ​​​Locked​​​ ​​​QAM256​​​ ​​​23​​​ ​​​567000000 Hz​​​ ​​​3.9 dBmV​​​ ​​​39.9 dB​​​ ​​​30​​​ ​​​0​​​
​​​16​​​ ​​​Locked​​​ ​​​QAM256​​​ ​​​24​​​ ​​​573000000 Hz​​​ ​​​3.9 dBmV​​​ ​​​39.9 dB​​​ ​​​34​​​ ​​​0​​​
​​​17​​​ ​​​Locked​​​ ​​​QAM256​​​ ​​​25​​​ ​​​579000000 Hz​​​ ​​​4.0 dBmV​​​ ​​​39.9 dB​​​ ​​​24​​​ ​​​0​​​
​​​18​​​ ​​​Locked​​​ ​​​QAM256​​​ ​​​26​​​ ​​​585000000 Hz​​​ ​​​4.0 dBmV​​​ ​​​39.8 dB​​​ ​​​26​​​ ​​​0​​​
​​​19​​​ ​​​Locked​​​ ​​​QAM256​​​ ​​​27​​​ ​​​591000000 Hz​​​ ​​​3.7 dBmV​​​ ​​​39.8 dB​​​ ​​​28​​​ ​​​0​​​
​​​20​​​ ​​​Locked​​​ ​​​QAM256​​​ ​​​28​​​ ​​​597000000 Hz​​​ ​​​3.8 dBmV​​​ ​​​39.5 dB​​​ ​​​38​​​ ​​​0​​​
​​​21​​​ ​​​Locked​​​ ​​​QAM256​​​ ​​​29​​​ ​​​603000000 Hz​​​ ​​​3.6 dBmV​​​ ​​​39.4 dB​​​ ​​​39​​​ ​​​0​​​
​​​22​​​ ​​​Locked​​​ ​​​QAM256​​​ ​​​30​​​ ​​​609000000 Hz​​​ ​​​3.1 dBmV​​​ ​​​39.5 dB​​​ ​​​37​​​ ​​​0​​​
​​​23​​​ ​​​Locked​​​ ​​​QAM256​​​ ​​​31​​​ ​​​615000000 Hz​​​ ​​​3.2 dBmV​​​ ​​​39.4 dB​​​ ​​​45​​​ ​​​0​​​
​​​24​​​ ​​​Locked​​​ ​​​QAM256​​​ ​​​32​​​ ​​​621000000 Hz​​​ ​​​3.2 dBmV​​​ ​​​39.3 dB​​​ ​​​42​​​ ​​​0​​​
​​​25​​​ ​​​Locked​​​ ​​​QAM256​​​ ​​​34​​​ ​​​633000000 Hz​​​ ​​​3.3 dBmV​​​ ​​​39.2 dB​​​ ​​​42​​​ ​​​0​​​
​​​26​​​ ​​​Locked​​​ ​​​QAM256​​​ ​​​35​​​ ​​​639000000 Hz​​​ ​​​3.2 dBmV​​​ ​​​39.0 dB​​​ ​​​37​​​ ​​​0​​​
​​​27​​​ ​​​Locked​​​ ​​​QAM256​​​ ​​​36​​​ ​​​645000000 Hz​​​ ​​​3.4 dBmV​​​ ​​​39.2 dB​​​ ​​​43​​​ ​​​0​​​
​​​28​​​ ​​​Locked​​​ ​​​QAM256​​​ ​​​37​​​ ​​​651000000 Hz​​​ ​​​3.3 dBmV​​​ ​​​39.0 dB​​​ ​​​59​​​ ​​​0​​​
​​​29​​​ ​​​Locked​​​ ​​​QAM256​​​ ​​​38​​​ ​​​657000000 Hz​​​ ​​​3.2 dBmV​​​ ​​​39.0 dB​​​ ​​​49​​​ ​​​0​​​
​​​30​​​ ​​​Locked​​​ ​​​QAM256​​​ ​​​39​​​ ​​​663000000 Hz​​​ ​​​3.0 dBmV​​​ ​​​38.9 dB​​​ ​​​56​​​ ​​​0​​​
​​​31​​​ ​​​Locked​​​ ​​​QAM256​​​ ​​​40​​​ ​​​669000000 Hz​​​ ​​​3.1 dBmV​​​ ​​​38.9 dB​​​ ​​​67​​​ ​​​0​​​
​​​32​​​ ​​​Not Locked​​​ ​​​Unknown​​​ ​​​0​​​ ​​​0 Hz​​​ ​​​0.0 dBmV​​​ ​​​0.0 dB​​​ ​​​0​​​ ​​​0​​​
​ ​ ​​
​​​ ​ ​ ​
​ ​ ​   ​ ​ ​
​ ​ ​​
​​​Upstream Bonded Channels (Partial Service)​​​
​​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​
​​​Channel​​​ ​​​Lock Status​​​ ​​​US Channel Type​​​ ​​​Channel ID​​​ ​​​Symbol Rate​​​ ​​​Frequency​​​ ​​​Power​​​
​​​1​​​ ​​​Locked​​​ ​​​ATDMA​​​ ​​​1​​​ ​​​5120 Ksym/sec​​​ ​​​35600000 Hz​​​ ​​​47.8 dBmV​​​
​​​2​​​ ​​​Not Locked​​​ ​​​Unknown​​​ ​​​0​​​ ​​​0​​​ ​​​0​​​ ​​​0.0 dBmV​​​
​​​3​​​ ​​​Not Locked​​​ ​​​Unknown​​​ ​​​0​​​ ​​​0​​​ ​​​0​​​ ​​​0.0 dBmV​​​
​​​4​​​ ​​​Not Locked​​​ ​​​Unknown​​​ ​​​0​​​ ​​​0​​​ ​​​0​​​ ​​​0.0 dBmV​​​
​​​5​​​ ​​​Locked​​​ ​​​ATDMA​​​ ​​​5​​​ ​​​2560 Ksym/sec​​​ ​​​40400000 Hz​​​ ​​​46.3 dBmV​​​
​​​6​​​ ​​​Not Locked​​​ ​​​Unknown​​​ ​​​0​​​ ​​​0​​​ ​​​0​​​ ​​​0.0 dBmV​​​
​​​7​​​ ​​​Not Locked​​​ ​​​Unknown​​​ ​​​0​​​ ​​​0​​​ ​​​0​​​ ​​​0.0 dBmV​​​
​​​8​​​ ​​​Not Locked​​​ ​​​Unknown​​​ ​​​0​​​ ​​​0​​​ ​​​0​​​ ​​​0.0 dBmV​​​
​ ​ ​​
​​​ ​ ​ ​
​ ​ ​   ​ ​ ​
​ ​ ​​
​​​Downstream OFDM Channels​​​
​​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​
​​​Channel​​​ ​​​Lock Status​​​ ​​​Profile ID​​​ ​​​Channel ID​​​ ​​​Frequency​​​ ​​​Power​​​ ​​​SNR / MER​​​ ​​​Active Subcarrier​​​
​​​Number Range​​​
​​​Unerrored​​​
​​​Codewords​​​
​​​Correctable​​​
​​​Codewords​​​
​​​Uncorrectable​​​
​​​Codewords​​​
​​​1​​​ ​​​Locked​​​ ​​​0 ,1 ,2 ,3​​​ ​​​41​​​ ​​​722000000 Hz​​​ ​​​3.28 dBmV​​​ ​​​38.1 dB​​​ ​​​1108 ~ 2987​​​ ​​​992276​​​ ​​​980273​​​ ​​​0​​​
​​​2​​​ ​​​Not Locked​​​ ​​​0​​​ ​​​0​​​ ​​​0 Hz​​​ ​​​0 dBmV​​​ ​​​0 dB​​​ ​​​0 ~ 4095​​​ ​​​0​​​ ​​​0​​​ ​​​0​​​
​ ​ ​​
​​​ ​ ​ ​
​ ​ ​   ​ ​ ​
​ ​ ​​
​​​Upstream OFDMA Channels​​​
​​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​
​​​Channel​​​ ​​​Lock Status​​​ ​​​Modulation / Profile ID​​​ ​​​Channel ID​​​ ​​​Frequency​​​ ​​​Power​​​
​​​1​​​ ​​​Not Locked​​​ ​​​0​​​ ​​​0​​​ ​​​0 Hz​​​ ​​​0 dBmV​​​
​​​2​​​ ​​​Not Locked​​​ ​​​0​​​ ​​​0​​​ ​​​0 Hz​​​ ​​​0 dBmV​​​
​ ​

​​ ​​

​ ​

​Event Log:​

​ ​

​ ​

​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​
​Wed Apr 12 18:02:48 2023​ ​(Critical (3))​ ​No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=N/A;CMTS-MAC=N/aCM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;​
​Wed Apr 12 18:02:18 2023​ ​(Critical (3))​ ​16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstream channel 3;CM-MAC=N/A;CMTS-MAC=N/aCM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;​
​Wed Apr 12 18:02:18 2023​ ​(Critical (3))​ ​Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=N/A;CMTS-MAC=N/aCM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;​
​Wed Apr 12 18:02:18 2023​ ​(Critical (3))​ ​No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=N/A;CMTS-MAC=N/aCM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;​
​Wed Apr 12 18:01:04 2023​ ​(Critical (3))​ ​16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstream channel 2;CM-MAC=N/A;CMTS-MAC=N/aCM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;​
​Wed Apr 12 18:01:04 2023​ ​(Critical (3))​ ​Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=N/A;CMTS-MAC=N/aCM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;​
​Wed Apr 12 18:01:04 2023​ ​(Critical (3))​ ​No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=N/A;CMTS-MAC=N/aCM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;​
​Wed Apr 12 17:58:20 2023​ ​(Critical (3))​ ​16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstream channel 1;CM-MAC=N/A;CMTS-MAC=N/aCM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;​
​Wed Apr 12 17:58:20 2023​ ​(Critical (3))​ ​Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=N/A;CMTS-MAC=N/aCM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;​
​Wed Apr 12 17:58:20 2023​ ​(Critical (3))​ ​No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=N/A;CMTS-MAC=N/aCM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;​
​Wed Apr 12 17:56:05 2023​ ​(Critical (3))​ ​16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstream channel 3;CM-MAC=N/A;CMTS-MAC=N/aCM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;​
​Wed Apr 12 17:56:05 2023​ ​(Critical (3))​ ​Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=N/A;CMTS-MAC=N/aCM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;​
​Wed Apr 12 17:56:05 2023​ ​(Critical (3))​ ​No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=N/A;CMTS-MAC=N/aCM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;​
​Wed Apr 12 17:54:08 2023​ ​(Critical (3))​ ​16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstream channel 2;CM-MAC=N/A;CMTS-MAC=N/aCM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;​
​Wed Apr 12 17:54:08 2023​ ​(Critical (3))​ ​Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=N/A;CMTS-MAC=N/aCM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;​
​Wed Apr 12 17:54:08 2023​ ​(Critical (3))​ ​No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=N/A;CMTS-MAC=N/aCM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;​
​Wed Apr 12 17:53:28 2023​ ​(Critical (3))​ ​16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstream channel 1;CM-MAC=N/A;CMTS-MAC=N/aCM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;​
​Wed Apr 12 17:53:28 2023​ ​(Critical (3))​ ​Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=N/A;CMTS-MAC=N/aCM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;​
​Wed Apr 12 17:53:28 2023​ ​(Critical (3))​ ​No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=N/A;CMTS-MAC=N/aCM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;​
​Wed Apr 12 17:51:10 2023​ ​(Critical (3))​ ​16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstream channel 3;CM-MAC=N/A;CMTS-MAC=N/aCM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;​
​Wed Apr 12 17:51:10 2023​ ​(Critical (3))​ ​Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=N/A;CMTS-MAC=N/aCM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;​
​Wed Apr 12 17:51:10 2023​ ​(Critical (3))​ ​No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=N/A;CMTS-MAC=N/aCM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;​
​Wed Apr 12 17:48:37 2023​ ​(Critical (3))​ ​16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstream channel 2;CM-MAC=N/A;CMTS-MAC=N/aCM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;​
​Wed Apr 12 17:48:37 2023​ ​(Critical (3))​ ​Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=N/A;CMTS-MAC=N/aCM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;​
​Wed Apr 12 17:48:37 2023​ ​(Critical (3))​ ​No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=N/A;CMTS-MAC=N/aCM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;​
​Wed Apr 12 17:48:03 2023​ ​(Critical (3))​ ​16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstream channel 1;CM-MAC=N/A;CMTS-MAC=N/aCM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;​
​Wed Apr 12 17:48:03 2023​ ​(Critical (3))​ ​Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=N/A;CMTS-MAC=N/aCM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;​
​Wed Apr 12 17:48:03 2023​ ​(Critical (3))​ ​No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=N/A;CMTS-MAC=N/aCM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;​
​Wed Apr 12 17:46:52 2023​ ​(Critical (3))​ ​16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstream channel 3;CM-MAC=N/A;CMTS-MAC=N/aCM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;​
​Wed Apr 12 17:46:52 2023​ ​(Critical (3))​ ​Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=N/A;CMTS-MAC=N/aCM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;​
​Wed Apr 12 17:46:52 2023​ ​(Critical (3))​ ​No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=N/A;CMTS-MAC=N/aCM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;​
​Wed Apr 12 17:43:40 2023​ ​(Critical (3))​ ​16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstream channel 2;CM-MAC=N/A;CMTS-MAC=N/aCM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;​
​Wed Apr 12 17:43:40 2023​ ​(Critical (3))​ ​Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=N/A;CMTS-MAC=N/aCM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;​
​Wed Apr 12 17:43:40 2023​ ​(Critical (3))​ ​No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=N/A;CMTS-MAC=N/aCM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;​
​Wed Apr 12 17:42:52 2023​ ​(Critical (3))​ ​16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstream channel 3;CM-MAC=N/A;CMTS-MAC=N/aCM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;​
​Wed Apr 12 17:42:52 2023​ ​(Critical (3))​ ​Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=N/A;CMTS-MAC=N/aCM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;​
​Wed Apr 12 17:42:52 2023​ ​(Critical (3))​ ​No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=N/A;CMTS-MAC=N/aCM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;​
​Wed Apr 12 17:41:44 2023​ ​(Critical (3))​ ​16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstream channel 1;CM-MAC=N/A;CMTS-MAC=N/aCM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;​
​Wed Apr 12 17:41:44 2023​ ​(Critical (3))​ ​Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=N/A;CMTS-MAC=N/aCM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;​
​Wed Apr 12 17:41:44 2023​ ​(Critical (3))​ ​No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=N/A;CMTS-MAC=N/aCM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;​
​ ​

​ ​
​ ​ ​ ​ ​ ​

Accepted Solution

New Poster

 • 

3 Messages

2 years ago

Hello,

You can mark this issue as resolved. I had tech Come to our property. The issue was on the street pol having a bad adapter and sending no signal. They replaced that and the cable from the pol to our home and resolved the issues.

Official Employee

 • 

974 Messages

Hi there, @nermin, thank you for taking the time to reach back out and updating on our community on the resolution. I am happy to hear a technician was able to get the issue resolved for you! If you have any additional questions or need additional support please feel free to reach back out at anytime. We are available through our Xfinity Forums 24/7!

I no longer work for Comcast.

I am an Official Xfinity Employee.
Official Employees are from multiple teams within Xfinity: CARE, Product, Leadership.
We ask that you post publicly so people with similar questions may benefit from the conversation.
Was your question answered? Please, mark a reply as the Accepted Answer.tick

Official Employee

 • 

1.7K Messages

2 years ago

Hello and welcome to Comcast. Thank you so much for reaching out to us about your new modem issues with the upstream. Now on this modem when the upstream light is blinking, it means that the cable modem is scanning for an upstream channel. I am happy to take a look at the account and see if there is anything affecting the modem. 

Could you please send our team a direct message with your full name and full address? Our team can most definitely take a further look at this issue. To send a "Direct Message" ("Private") message:

  • Click "Sign In" if necessary
  • Click the "Direct Message” icon (upper right corner of this page)
  • Click the "New message" (pencil and paper) icon
  • Type "Xfinity Support" in the to line and select "Xfinity Support" from the drop-down list
  • Type your message in the text area near the bottom of the window
  • Press Enter to send your message

Expert

 • 

110.1K Messages

2 years ago

Now closing this marked "solved" topic.

forum icon

New to the Community?

Start Here