U

Visitor

 • 

1 Message

Mon, Mar 14, 2022 5:55 PM

Charged after cancellation

As my last days with the sister company (NBCUniversal) we're coming to close, I canceled my services on January 18 with last active date of service was January 31. Rep assured me I would not be charged moving forward as I cancelled my services before the next billing cycle. However, I received a bill in February. I contacted Xfinity and they assured me it was a mistake, that I would be receiving an updated bill reflecting the correct amount. No updated bill arrived, the same bill as before arrived, now labeled "late." I called customer service and they sent me on a loop with no clear resolve to my problem.

Seems like everyone on this thread has been charged after cancellation. Ridiculous.

Official Employee

 • 

536 Messages

Hace 2 m

Hi there, @user_24a19c, thank you for taking the time to reach out to us through our Xfinity Forums. I understand how frustrating it would be to continuously getting a bill after cancelling services. Please rest assured, you have reached the right team for assistance! Please send us a direct message with your full name and service address so we can look further into this for you. 

Here's the detailed steps to direct message us: 

 • Click "Sign In" if necessary

 • Click the "Direct Messaging" icon (upper right corner of this page)

 • Click the "New message" (pencil and paper) icon

 • Type "Xfinity Support" in the to line and select "Xfinity Support" from the drop-down list

 • Type your message in the text area near the bottom of the window

 • Press Enter to send your message

Visitor

 • 

1 Message

Hace 12 d

I cancelled Xfinity service last Wednesday on May 11th. Why do you charge and send me a bill?

Please reply to [Edited: "Personal Information"]

(edited)

Official Employee

 • 

575 Messages

Greetings, @user_9cd91c! Thanks so much for taking a moment out of your busy day to leave a post on our community forum. I'm sorry to hear you received another bill after canceling your service, but you have definitely come to the right place for assistance.

 

It's not uncommon to receive a final bill within 30 days of cancellation, even if the bill was to confirm a $0.00 balance, but it doesn't sound like that was the sort of bill you received, so I would like to pull up your account and make sure your cancellation was set up correctly. If you could send our team a private message with your full name, the name listed on the account (if different), and the service address associated with your account, I'd be more than happy to look into this for you.

 

To send a Private Message, please click on the chat icon in the top-right corner of the screen, next to the bell icon, and then type or select "Xfinity Support" to initiate a live session.

I am an Official Xfinity Employee.
Official Employees are from multiple teams within Xfinity: CARE, Product, Leadership.
We ask that you post publicly so people with similar questions may benefit from the conversation.
Was your question answered? Please, mark a reply as the Accepted Answer.tick
forum icon

New to the Community?

Start Here